Učitelství strojírenských předmětů pro střední školy
█ Detailní charakteristika studijního programu
█ FORMA STUDIA: Prezenční studium
█ STANDARDNÍ DOBA STUDIA: 2 roky
█ KÓD STUDIJNÍHO PROGRAMU: N0114
█ GARANT PROGRAMU: doc. Ing. Václav Bauma, CSc.
█ OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ: strojírenství
Výuku zajišťuje Fakulta strojní ČVUT v Praze ve spolupráci s Masarykovým ústavem vyšších studií ČVUT v Praze.
█ CÍLE STUDIA
Cílem tohoto navazujícího magisterského profesně zaměřeného studijního programu je připravit kvalifikované učitele
strojírenských předmětů pro střední školy a pomoci tak zacelit současný velký nedostatek kvalifikovaných pedagogů.
Učitelé naleznou uplatnění na různých typech středních škol.
Studium je určeno pro absolventy bakalářského studia v oblasti vzděláván Strojírenství, technologie a materiálů nebo Energetiky. Studijní program se soustřeďuje na obecné pedagogické, psychologické a didaktické disciplíny a oborová didaktika se realizuje v úzkém propojení s oborem.
Nastavení studijního programu vychází z kompetenčního rámce absolventa učitelství. Studijní program rozvíjí a prohlubuje oborové znalosti z bakalářské úrovně a pokrývá základní teoretické a profilující témata tak, aby byl absolvent odborně způsobilý daný předmět vyučovat na střední škole a zároveň získal kompetence odpovídající absolventu učitelského programu. To spolu s praxí a nácvikem učitelských vystoupení a dále s povinností absolvovat předmět v anglickém jazyce, by mělo přispět ke vzdělání kvalitních pedagogů a tím ke zkvalitnění výuky na středních školách a ke zvýšení zájmu uchazečů o technické obory.
█ PROFIL ABSOLVENTA
Absolvent čtyřsemestrálního navazujícího magisterského profesně zaměřeného studijního programu získává znalosti
a kompetence potřebné pro výkon povolání učitele strojírenských předmětů pro střední školy. Studijní program
respektuje požadavky školské politiky na přípravu učitelů pro regulovaná povolání (Rámcové požadavky - čj.
MSMT- 4626/2024- 2).
Absolvent získává odpovídající znalosti z psychologie, pedagogiky a didaktiky, dále své didaktické schopnosti prohlubuje v rámci oborové didaktiky strojírenských předmětů, jež odráží jejich rozmanitost. Předměty učitelské propedeutiky, oborové didaktiky, oboru i praxe zohledňují kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství viz Kompetenční rámec absolventa. V průběhu studia musí splnit i předměty v angličtině (6 ECTS) a absolvovat učitelskou praxi v rozsahu 720 hodin. Absolvent tak získává odborné kompetence v oblasti strojírenství, je schopen dalšího sebevzdělávání, umí komunikovat v anglickém jazyce a má pedagogicko-psychologické didaktické znalosti a dovednosti potřebné pro moderní způsoby efektivního vedení výuky
█ PODMÍNKY PRO PŘIJETÍ
Důležité odkazy pro úspěšné přijetí ke studiu |
---|
Podmínky pro přijetí ke studiu |
Informace o přijímacím řízení |
Důležité termíny |
STUDIJNÍ PLÁN
|
---|
|