CZ / EN

Významní absolventi ústavů fakulty

Představujeme úspěšné absolventy Ústavu automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel

pracoviste/12120/absolventi/Paliza_ProfilePicture.pngPetr Paliza

Porsche Engineering

BWT Racing Point F1

McLaren Racing F1 Team

Začínal jsko člen týmu Formula Student CTU CarTech

pracoviste/12120/absolventi/Paliza_CTUCartech.jpgPetr říká, že když měl jasnou představu o tom, čím se chce stát, bylo pro něj snadné rozhodnout se pro studium strojního inženýrství na ČVUT v Praze. Velkou inspiraci našel u dalšího našeho absolventa Josefa Dubského, protože v době, kdy Petr začal studovat, vyhrál Josef stáž v Renaultu F1 za svou magisterskou práci.

Petr se ujistil, že existuje cesta, jak vstoupit do světa Formule 1, a rozhodl se během druhého ročníku studia vstoupit do nově vzniklého týmu Formula Student na ČVUT s názvem CTU CarTech.

Zpočátku chtěl týmu jen jakkoli pomoci a získat co nejvíce znalostí. Jedním z prvních úkolů, které jako člen týmu měl, bylo sestavení karoserie ze sklolaminátu, ale brzy poté začali experimentovat s dalšími materiály, například s uhlíkovými vlákny.

Rozhodující moment na univerzitě

Důležitý moment, který se později ukázal jako velmi významný pro Petrovu kariéru, se odehrál během závodu Formule Student na Hockenheimu, kde se poprvé setkal s analýzou CFD s programem Star-CCM+. Petr byl ohromen možnostmi, které tento software nabízí, a dohodl se se společností CD Adapco, která jej vyrobila, že jim jej poskytne výměnou za umístění loga na týmovém voze.

Postupem času Petr oprášil své znalosti v oblasti CFD analýzy a aerodynamiky, což jsou dvě oblasti, které dnes patří k jeho nejvýraznějším dovednostem. Jeho bakalářská práce byla založena na práci, kterou odvedl na jednom z vozů CTU CarTech, a to na CFD analýze sacího systému.

Na otázku týkající se některých vrcholů jeho působení ve Formuli Student Petr říká, že je velmi hrdý na 7. místo dosažené v Silverstonu a 2. místo ve Španělsku v roce 2011, stejně jako na 3. místo v Maďarsku v roce 2012. Jeho největším přínosem byla práce na chladicím systému a také na systému sání.

Po skončení studia

Kromě Formule Student byly pro Petra cennou zkušeností během studia stáže ve společnosti Ricardo a také v Porsche Engineering, kde dále rozvíjel své odborné znalosti v oblasti CFD analýzy. Po ukončení studia s vyznamenáním začal ihned pracovat ve společnosti Porsche Engineering v Praze jako CFD inženýr.

Jak jsem již zmínili, Josef Dubský byl pro Petra tak trochu vzorem a během svého působení v Porsche dostal příležitost s ním spolupracovat. Josef ho dokonce propojil s několika dalšími lidmi, což vedlo k tomu, že Petr v sezóně 2016 pracoval na závodním voze Porsche 919 Hybrid.

Lámání rekordů s Porsche 919 Hybrid Evo

pracoviste/12120/absolventi/Paliza_PorscheLMP1.jpgPoté, co se Porsche na konci roku 2017 rozhodlo stáhnout ze seriálu LMP, byl jako pocta úspěchům Porsche ve WEC vyvinut Tribute Car s názvem 919 Hybrid Evo. Verze 919 Hybrid Evo byla vyrobena s cílem překonávat rekordy a nesplňovala předpisy FIA pro LMP1, aby se zjistilo, jak rychle je možné jet bez jakýchkoli pravidel. Petr byl jedním z pouhých tří aerodynamiků, kteří na modelu Evo pracovali, a výrazně se podílel na masivní sestavě zadního křídla, proudění vzduchu v podlahové ploše a na přední části vozu. Podle jeho vlastních slov představuje účast na vývoji vozu, který stanovil absolutní rekord kola na legendární Nordschleife na okruhu Nürburgring, vrchol jeho dosavadní kariéry.

Sen se stává skutečností - Formule 1

Díky všem zkušenostem, které Petr získal ve Formuli Student a v Porsche Engineering, zejména po práci na aerodynamickém systému pro Porsche 919 Evo, si byl jistý, že se pokusí splnit si svůj sen o práci ve Formuli 1. Příležitost k tomu přišla dříve, než mohl doufat, a po podání žádosti o místo v Racing Pointu s nadšením zjistil, že byl přijat a konečně se stal inženýrem F1.

Tým BWT Racing Point F1

Jednou z věcí, kterou Petr považoval za velmi pozitivní, bylo to, jak dobře byl připraven od okamžiku, kdy se připojil k týmu. Jako aerodynamik hrál při vývoji vozu F1 velmi důležitou roli. Mezi jeho povinnosti v Racing Pointu patřil vývoj aerodynamických konceptů pomocí CFD, aerodynamického tunelu, řízení projektů aerodynamického tunelu, návrh aerodynamických povrchů vozu atd.

Velmi zajímavá je jeho poznámka o práci v prostředí F1, že při vývoji aerodynamiky F1 se většina nápadů a konceptů, které se testují v CFD, neukáže jako správná. Některé nápady jsou sice testovány v aerodynamickém tunelu, ale i tak je třeba vyvinout řešení, která budou nakonec implementována do závodních vozů, a to s velkým úsilím a tvrdou prací.

To klade na každého člena týmu velký důraz, protože se vždy očekává, že výsledky budou dodány rychle a efektivně, což je vždy obtížný úkol.

V roce 2018 jejich jezdec Sergio Perez vybojoval v Ázerbájdžánu pódiové umístění, které zůstalo Petrovým nejoblíbenějším momentem v týmu Racing Point F1.

McLaren Racing

pracoviste/12120/absolventi/Paliza_McLarenRacing-1080x675.jpgZ vlastní iniciativy se Petr rozhodl přejít z týmu Racing Point do jednoho z nejúspěšnějších týmů F1 v historii - McLaren Racing F1 Team. K přestupu došlo poté, co se přihlásil na volné místo v McLarenu, a od roku 2020 začal Petr pracovat jako aerodynamik, což je jeho současná pozice.

Čelil mnoha výzvám, zejména proto, že v tomto roce se doslova zastavila pandemie a také byl jedním z lidí, kteří pracovali na vývoji vozu pro rok 2021, v němž se tým rozhodl změnit dodavatele motorů.

Přestože u McLarenu působí teprve krátce, měl velký podíl na úspěchu týmu v sezoně 2020, kdy tým skončil třetí v šampionátu konstruktérů.

Závěrečná slova a rady pro budoucí inženýry

Když se ohlédneme za vším, čeho dosud Petr dosáhl, a vezmeme-li v úvahu, že je mu teprve 35 let, je zřejmé, že Petr je někým, kdo může sloužit jako vzor pro mladší generace a zejména pro studenty technických oborů, kteří také sní o práci v týmu F1. Chválí projekt Formula Student a je si jistý, že bez zkušeností, které během těchto let získal, jako je například CFD analýza a navazování kontaktů, které komunita Formula Student nabízí, by dnes nepracoval jako aerodynamik pro McLaren. Být součástí týmu CTU CarTech se navíc vůbec neliší od práce v týmu F1, protože obojí vyžaduje velké úsilí, týmovou práci, řízení času a práci pod tlakem, aby bylo možné dosáhnout výsledků.

Všem mladým lidem a studentům, kteří tento článek čtou, Petr vzkazuje, aby se chopili každé příležitosti, která se jim naskytne, a aby byli vždy aktivní. Tvrdá práce a odhodlání se vždycky vyplatí!
 



pracoviste/12120/absolventi/Dubsky.jpegJosef Dubský

ŠKODA Auto

Renault F1

Porsche Engineering

VW Group

AUDI AG

Studentská léta

pracoviste/12120/absolventi/Dubsky_young-1920.jpgOd útlého věku Josefa fascinovala technika a zejména spalovací motory - tento jeho zájem byl jedním z důvodů, proč se rozhodl zapsat na Fakultu strojní ČVUT v Praze ke studiu strojírenství. Když na tato léta vzpomíná, je přesvědčen, že jednou z nejcennějších zkušeností, kterou v té době získal, byl rok strávený v Anglii na univerzitě v Exeteru v rámci výměnného programu Erasmus. Tam se poprvé setkal s počítačovou simulací, když se prostřednictvím jednoho z projektů seznámil s výpočetní dynamikou tekutin (CFD). Kombinace matematiky, fyziky, informatiky a inženýrství v něm vzbudila zájem, který se později ukázal jako klíčový pro jeho kariéru.

Po návratu na domovskou univerzitu brzy nastoupil na stáž ve společnosti Škoda, která se ve 4. ročníku studia změnila v práci na částečný úvazek. Tam dále rozvíjel své znalosti v oblasti CFD analýzy, neboť jeho práce v oddělení výzkumu a vývoje společnosti Škoda byla zaměřena na numerickou optimalizaci aplikovanou na CFD.

Josef zdůrazňuje, že magisterská práce, kterou napsal na základě své práce ve Škodě o tvarové optimalizaci sacích otvorů motoru, byla vlastně klíčovým momentem jeho vysokoškolských let, protože se s ní přihlásil do soutěže Altran Engineering Academy, kterou pořádala společnost Altran společně s Renaultem F1. Ke svému překvapení ji skutečně vyhrál a získal skutečně velkolepou cenu – půlroční stáž u Renaultu F1 v sezóně 2007!

Stáž ve stáji Renault F1

pracoviste/12120/absolventi/Dubsky_Renault.jpgVítězství v této soutěži mezi tolika studenty z celého světa bylo skutečným důkazem toho, jak pokročilá a hodnotná byla jeho práce ve Škodě. Finále se konalo v Enstone v závodě Renault F1, kde každý soutěžící představil svou práci porotě.

Po prezentacích a po prohlídce továrny byl vyhlášen vítězem zmíněné soutěže. Josef se přestěhoval do Enstone a začalo jeho dobrodružství v týmu, který byl v té době úřadujícím mistrem světa. Pracoval v oddělení výzkumu a vývoje týmu a mezi oblasti jeho práce patřila optimalizace dynamiky vozu. V předchozích sezónách bylo jednou z příčin po sobě jdoucích celkových vítězství Renaultu v mistrovství světa F1 zavedení hmotnostního tlumiče. Protože pro následující sezónu byl hmotnostní tlumič zakázán, bylo jedním z hlavních úkolů celého týmu včetně Josefa zkoumat a optimalizovat řešení, která by mohla mít podobný účinek.

Práce pro Porsche

Přestože Josef dostal nabídku zůstat v týmu Renault F1, rozhodl se využít příležitosti, která se mu naskytla u Porsche. Klíčovou roli opět sehrála jeho diplomová práce, protože spolu se soutěží Altran Engineering Academy přihlásil diplomovou práci do další soutěže pořádané Porsche Engineering a také tuto soutěž vyhrál. Toto vítězství mu umožnilo začít pracovat nejprve v Porsche Engineering Praha v oddělení spalovacích motorů a také začít pracovat na své doktorské práci o optimalizaci na základě 3D CFD simulace vnitřního proudění motoru a vstřikování paliva.

Od roku 2011 začal Josef pracovat na plný úvazek pro společnost Porsche AG ve výzkumném a vývojovém centru ve Weissachu.Jeho práce se týkala numerické optimalizace a vývoje metod, takže spolupracoval s několika odděleními společnosti, včetně Porsche Motorsport.

Nápad na vítězství v Le Mans

pracoviste/12120/absolventi/24h_porsche_02f.jpgV roce 2015 přišel Josef s nápadem, který by nakonec zkrátil 4 sekundy při každém tankování pro soutěžní vůz Porsche v Le Mans - 919 Hybrid. Po provedení několika simulací se ukázalo, že je funkční, a co je ještě důležitější, řešení bylo plně v souladu s předpisy. Genialita tohoto nápadu spočívala v jeho jednoduchosti a schopnosti myslet netradičně. Úzké hrdlo celého tankovacího systému bylo možné upravit způsobem, který se na první pohled mohl zdát kontraintuitivní, ale byl pro tok paliva přínosný. V důsledku toho činily ony 4 sekundy na jedno doplnění zhruba 200 sekund za 24 hodin, což přibližně odpovídá jednomu kolu na okruhu La Sarthe. Je samozřejmé, že Josef Dubský měl jeden z největších podílů na prvním celkovém vítězství Porsche v Le Mans po návratu v roce 2014 a je to jistě jedna z nejhezčích vzpomínek, které na své působení v rodině Porsche má.

Budoucnost v Artemis

Od letošního roku zahájil Josef novou kapitolu své profesionální kariéry. Po 13 letech v Porsche Engineering začal pracovat ve společnosti skupiny VW Group s názvem Artemis, kde působí jako expert na metody CAE a optimalizaci. Artemis je technologicky velmi vyspělá společnost orientovaná na inovativní a pokročilé technologie s cílem nově definovat vývojové procesy automobilu.

S ohledem na probíhající elektrifikaci, autonomní řízení a udržitelnost je úkolem pana Dubského a jeho kolegů ve společnosti Artemis zaměřit se na vývoj nových technologií a simulačních metod, které by mohly nahradit klasický experimentální přístup k vývoji produktů a učinit jej zcela digitálním.

Kromě průkopnické práce, která se provádí v souvislosti s novými technologiemi, se optimalizuje celý výrobní cyklus tak, aby se zkrátil rozhodovací proces a výsledky byly rychlejší.

Závěrečná slova a rady pro studenty

„Univerzita vás po teoretické stránce skvěle připraví na profesní kariéru,“ říká, ale studenti často nemají dostatek příležitostí, při kterých by mohli tyto teoretické znalosti uplatnit v praxi. Akademie a průmysl jsou dva odlišné světy a pro někoho, kdo aspiruje na práci v tomto druhém sektoru, je velmi přínosné mít nějakou praktickou zkušenost ještě před absolvováním vysoké školy. Stáže a brigády jsou skvělým způsobem, jak získat zkušenosti, a Josef říká, že jeho práce ve Škoda AUTO doplnila přednášky na univerzitě. Pro něj to byla situace, která byla výhodná pro všechny, protože lépe pochopil jak praktickou, tak teoretickou stránku.

Mezinárodní zkušenosti jako Erasmus nebo IAESTE jsou také velmi cenné pro osobní růst, navazování kontaktů a setkávání s lidmi z celého světa. Pro Josefa byla praxe ve firmě Bosch ve Stuttgartu prostřednictvím programu IAESTE něčím, čeho si bude vždycky vážit, protože tehdy navázal několik celoživotních mezinárodních přátelství s lidmi, které nyní nazývá svou "IAESTE Family".

Přestože se nemohl zúčastnit projektu Formula Student, má ho velmi rád a říká, že je to jeden z nejlepších způsobů, jak si studenti mohou osvojit multidisciplinární přístup k řešení problémů. Stavba vozu Formula Student vyžaduje velké úsilí a znalosti z různých studijních oborů a v tomto směru se velmi podobá problémům, s nimiž se často setkáváme v průmyslu.

Dr. Josef Dubský je rozhodně osobností, ke které by budoucí inženýři měli vzhlížet. Kombinace jeho znalostí a zkušeností z něj dělá jednoho z předních odborníků ve svém oboru a jeho příběh může sloužit jako velká motivace pro každého studenta, který touží jít touto cestou.

„Využijte každou příležitost, která se vám naskytne!“ To je jeho poselství pro naše studenty - jednoduché, ale velmi účinné.


 

Představujeme úspěšné absolventky oboru Technika životního prostředí

pracoviste/12116/absolventi/RC-w.jpgIng. Radka Čapkovápracoviste/12116/absolventi/janka_2017.jpgpracoviste/12116/absolventi/zvvz_logo.jpg

2015 – 2016 Obchodní ředitelka PSG Intenational a.s
2011 – 2014 Obchodní ředitelka ZVVZ Machinery a.s.
2001 – 2010 Obchodní ředitelka Janka Radotín a.s. (Janka Lennox)
1996 – 2001 Jednatelka zastoupení výrobního závodu VTS Clima s.r.o.
1994 – 1996 Obchodní zástupce Johnson Controls International

Co mi přineslo studium na Ústavu techniky prostředí?

Vysoká škola technického typu dává možnost uplatnění v mnoha pozicích technických, obchodních, pedagogických, ekonomických či manažerských. Je jen na volbě každého absolventa, co si zvolí či kde si najde své místo.  Mě osobně FS dala dobrý základ vysokoškolského vzdělání, přehled a orientaci v oboru, osobní vztahy, protože velmi často spolupracuji s absolventy z oboru. Pak už jen umět získané znalosti využít, mít štěstí potkat správné lidi, neustále se vzdělávat a neztratit krok s novou generací.

Moto (nebo vzkaz studentům)

 „Buď sám sebou, pracuj s radostí a pro radost, úspěch se dostaví…“


 

pracoviste/12116/absolventi/PS-w.jpgIng. Petra Šťávová, Ph.D.
pracoviste/12116/absolventi/IR-logo.png

Vývojová inženýrka v Evropském testovacím centru společnosti Ingersoll Rand (Senior Technology Development Engineer) v oddělení nových technologií pro přepravní chlazení.
 

Co mi přineslo studium na Ústavu techniky prostředí?

Především informace a vědomosti, přehled o celém oboru techniky prostředí. Dále pak kontakty, možnost vycestovat v rámci studia na prestižní vědecké pracoviště v zahraničí, což mi otevřelo dveře pro další vzdělání i budoucí uplatnění v praxi. V neposlední řadě pak dobré přátele, s kterými jsem v kontaktu dodnes.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Nemějte strach být výjimeční a jít svojí vlastní cestou.


 

pracoviste/12116/absolventi/LS-w.jpgIng. Lucie Svobodovápracoviste/12116/absolventi/lindab.jpg

Technická podpora prodeje ve společnosti Lindab

Co mi přineslo studium na Ústavu techniky prostředí?

V rámci studia na Ústavu techniky prostředí  jsem získala  teoretický základ pro svou nynější práci, z něhož čerpám dnes a denně. Vzdělání, stejně jako další studium a zkušenosti jsou v návaznosti na praxi pro mě velmi důležité.  Protože pracuji ve firmě s vlastní výrobou oceňuji i široký záběr studia na ČVUT FS, je obrovskou výhodou při řešení technických problémů při výrobě i koordinaci se stavbami.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Buďte zvědaví, ptejte se, nebojte se dělat chyby, kdo nic nědělá nic nezkazí, ale ani se nic nenaučí.


 

pracoviste/12116/absolventi/EG-w.jpgIng. Eva Gregorovápracoviste/12116/absolventi/logosfzp.png

Projektová manažerka
Odbor ochrany ovzduší a obnovitelných zdrojů energie SFŽP

Kde pracuji?

Na Státním fondu životního prostředí pracuji jako projektový manažer na odboru ochrany ovzduší a obnovitelných zdrojů energie. SFŽP podporuje projekty z evropských a státních fondů s cílem zlepšit životní prostředí. Mým úkolem je komplexně vyhodnotit projekty z oblasti energetických úspor a snižování emisí z ovzduší a průmyslového znečištění. Projektový manažer posuzuje projekty z hlediska jejich technické přijatelnosti, určení dotace až do stavu realizace přes výběrové řízení a následné plnění indikátorů projektu.   

Co mi přineslo studium na Ústavu techniky prostředí?

Obor Technika životního prostředí, který jsem vystudovala mi je dosud přínosem a za vědomosti získané na škole a seznámení se s technickými předměty týkající se životního prostředí jsem vděčna. Domnívám se, že právě studium techniky prostředí mi pomohlo uplatnit se i na pracovním trhu. Pro mě ideální kombinace užitečného s tím, co mě i baví.

Motto (nebo vzkaz studentům)

Životní prostředí je téma současnosti i budoucnosti. Můžete ho příznivě ovlivnit i vy!


 

pracoviste/12116/absolventi/JB-w.jpgIng. Jana Bačkovskápracoviste/12116/absolventi/bosch-logo.png

Technical Support ve společnosti Bosch Termotechnika s.r.o.

Kde pracuji?

Bosch Termotechnika s.r.o., obchodní divize Buderus, technická podpora projektantům. Specializace na tepelná čerpadla.

Co mi přineslo studium na Ústavu techniky prostředí?

Kompletní průřez znalostí především z techniky prostředí, logické uvažování. Má práce spočívá zejména v komunikaci s projektanty vytápění, takže díky studiu na Ústavu techniky prostředí jsem schopná projektantům poradit a navést je na správné řešení. Mimo nabité znalosti jsem během studia na Ústavu techniky prostředí našla přátelé na celý život.

Motto (nebo vzkaz studentům)

Kritériem všeho vědění je experiment. Hlavně se nebojte praxe.


 

pracoviste/12116/absolventi/MV-w.jpgIng. Martina Vavřínová
pracoviste/12116/absolventi/veolia-w.jpg

Specialista studií ve společnosti Veolia Česká republika, a.s

Co mi přineslo studium na Ústavu techniky prostředí?

Při studiu jsem se především naučila, jak přistupovat k problémům a jak hledat technická řešení v nejrůznějších oblastech. Zároveň jsem v praxi využila spoustu užitečných informací, se kterými jsem se na fakultě seznámila. A v neposlední řadě jsem navázala mnoho přátelství a kontaktů, což je pro následující život také důležité.

Motto (nebo vzkaz studentům)

Ve světě převládá mnoho stereotypů, nebojme se jeden z nich zbořit. I ženy jsou technicky zdatné.



Ústav Řízení a ekonomiky podniku představuje úspěšné absolventy,
kteří Vám potvrdí, že studovat naše obory se vyplatí!

[pracoviste/12138/absolventi/image5.png]

Kde pracuji

Budějovický Budvar, n.p. na pozici ekonomického ředitele. Výrobce originálního piva Budweiser Budvar je čtvrtým největším pivovarem v ČR s více jak 50% zastoupením exportu. Pivovar dlouhodobě vykazuje zisk, velmi dobré ekonomické výsledky umožňují jeho investiční rozvoj a tím i meziroční růst jeho bilance.

Co je mým posláním

Na pozici ekonomického ředitele odpovídám za ekonomické a finanční řízení pivovaru a také za jeho informační systémy. Vedle finančního plánování, analýz a vyhodnocování investic do mé kompetence patří controlling, účetnictví, daně, pojištění, správa finančních aktiv pivovaru včetně analýz finančních trhů.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Především nezbytné výchozí znalosti a nasměrování do mého dalšího profesního života.  S odstupem času považuji poměrně široký záběr studia pro uplatnění absolventů za výhodný. Navázání kontaktu s praxí potom není tak těžké. Samozřejmě bez dalšího studia - vzdělávání pro získání potřebných znalostí a zkušeností se dnes již žádný absolvent vysoké školy neobejde.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Bez pracovitosti a vytrvalosti je každý cíl daleko…


 

[pracoviste/12138/absolventi/image6.png]

Kde pracuji

VW Group of America zastřešuje obchodní aktivity značek VW, Audi, Lamborgini, Bentley a VW FS na americkém trhu. Společnost se sídlem ve Washingtonu s celkovým obratem přes 18 mld. USD je součástí koncernu VW Group, globálního výrobce automobilů s prodejem 10 milionů automobilů deseti různých značek a ročním ziskem přes 10 mld. EUR.

Co je mým posláním

Mým úkolem je řízení finančního výsledku a likvidity firmy. Jedná se o optimalizaci obratových a nákladových ukazatelů. Na obratové straně především o řízení prodejů pomocí prodejních podpor a marketingu, na nákladové straně o minimalizaci přímých a nepřímých nákladů. Likvidita firmy je řízena primárně pomocí optimalizace zásob.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Hlavním přínosem studia na ČVUT FS je rozvoj logického a analytického přístupu k řešení problémů. Kombinace technicky zamřeného studia v první fázi s ekonomickými předměty na ŘEP jsou optimální přípravou na technicko/ekonomické manažerské pozice ve všech průmyslových oborech. Pokud bych dnes stál před stejnou volbou, šel bych  bez váhání znovu na ČVUT FS/ŘEP.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Nebojte se ani těch největších výzev, a pokud přijde dílčí neúspěch, nevadí,  je to dobrá šance se poučit a udělat věci lépe.

Věnujte se maximálně studiu jazyků, později na to bude méně času.


 

[pracoviste/12138/absolventi/image7.png]

Kde pracuji

Siemens WindPower je klíčovým dodavatelem větrných elektráren umisťovaných jak na pevnině, tak na moři. V současnosti obhospodařuje největší počet offshore větrných turbín. První offshore větrný park byl vybudován v roce 1991 v dánském Vindeby a jeho 11 turbín dodnes spolehlivě funguje. Právě Dánsko, kde v současnosti pracuji, představuje hlavní trh pro společnost SIEMENS v oblasti větrné energetiky.

Co je mým posláním

Jako Product Manager mám na starost rozvoj inovační strategie pro můj produktový segment. Během mé každodenní práce se zaměřuji na vývoj nových produktů, které jsou v souladu s touto strategií. Společně s prodejním týmem se také účastním jednání jak se stávajícími tak i dalšími potenciálními zákazníky.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Studium na ústavu ŘEP na FS mi dalo vzdělání založené na výborné kombinaci technických a manažersko-ekonomických oblastí. Spolu s dobrými komunikačními schopnostmi v angličtině, které jsem získala na roční studijní stáži na univerzitě v Kodani, jsem měla perfektní základ pro úspěšný karierní start. Magisterským titulem ale mé studium neskončilo. V profesní sféře jsem se specializovala na konkrétní obor, v rámci něhož se i teď stále učím něco nového.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Když pracuješ na tom, co tě baví, je lehké být úspěšný.


 

[pracoviste/12138/absolventi/image8.png]

Kde pracuji

NET4GAS je výhradním přepravcem zemního plynu v České republice. Podnik vlastní páteřní plynovod (v hodnotě cca 50 mld. Kč) dodávající plyn nejenom pro ČR, ale zároveň představuje křižovatku přepravy plynu v Evropě. NET4GAS provozuje více než 3.800 km plynovodů a kompresorové stanice, to vše s důrazem na bezpečnost a spolehlivost.

Co je mým posláním

V NET4GAS zastávám pozici jednatele s přímou zodpovědností za resort Finance.  Mojí úlohou je podílet se na celkovém řízení podniku v mezinárodním týmu třech jednatelů. Resort Finance se skládá z útvarů Controlling, Treasury, Účetnictví, IT a Nákup. S kolegy se zabýváme finančním plánováním a výkaznictvím, reakcí na odchylky, řízením cash-flow, plánováním a realizací nákupů, definicí IT strategie atd.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Studium na ŘEP/FSI mne poměrně komplexně připravilo pro praxi. Svou pracovní kariéru jsem začínal jako podnikový konzultant a pracoval pro řadu podniků. Byl jsem okamžitě schopný porozumět činnosti i finančním číslům téměř jakéhokoliv podniku. S dalším vzděláváním mi to umožnilo mou kariéru rozvinout až do vysokých manažerských pozic.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Vždy můžete něco udělat… Rozmyslete si to. Udělejte to!


 

[pracoviste/12138/absolventi/image9.png]

Kde pracuji

Továrna P&G Temešvár je jedním z výrobních závodů společnosti Procter & Gamble, která je s obratem 83 mld. $ a ziskem 11 mld. $ největší společností na světě ve výrobě a prodeji spotřebního zboží (Ariel, Tide, Pampers, Always, Gillette, H&S, Pantene, Lenor, Jar, Hugo Boss…). V Temešváru vyrábíme Ariel, Tide, Bonux, Fairy a Ace pro trhy Balkánu.

Co je mým posláním

V roli ředitele podniku mám za úkol zajistit efektivní výrobu našich produktů. Vše začíná u bezpečnosti práce, výroby v souladu s požadavky životního prostředí, řízením kvality. Klíčová je dostupnost výrobku při minimálních zásobách a to vše při minimálních výrobních nákladech. Základem je rozvoj a motivace managementu a zaměstnanců.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Vysoká škola technického zaměření přináší hlavně kombinaci teoretických znalostí a schopnost analýzy dat. Ústav ŘEP mi nad rámec tohoto základu pomohl rozšířit mé technické vzdělání o široké spektrum znalostí v oblasti marketingu, managementu, financí, které jsou ideální pro moji roli ve funkci kombinující techniku a management.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Kombinujte studium se zahraniční stáží – co nejdále a nejdéle.
Na světě je 100x více příležitostí k uplatnění, než si myslíte (think big).


 

[pracoviste/12138/absolventi/image10.png]

Kde pracuji

Jsem členem představenstva CAD Studio a.s. - ryze české společnosti, největšího středoevropského a TOP 5 evropského strojírenského partnera Autodesku, jejíž historie sahá do roku 1991. Dále pracuji jako ředitel marketingu systémového integrátora S&T CZ.

Co je mým posláním

Od sametové revoluce se zabývám podnikatelskými aktivitami zejména v oblasti informačních technologií a strojírenského CADu. Spolu s kolegy se nám podařilo vybudovat řadu firem, které hrály opravdu klíčovou roli na českém IT trhu (GRALL, a.s., CAdis, a.s., DAGIS, a.s., CAD Studio, a.s.), a určovaly trendy na trhu globálním – Mechsoft, Llc – vývoj strojírenských CAD aplikací,

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Podnikání je o znalostech, nápadech a štěstí. Štěstí a nápady moc neovlivníte, ale můžete jim pomoci. Dobrým vzděláním. Mohu zodpovědně říci, že znalosti, které jsem získal díky studiu na ŘEP mi opravdu pomohly. To, že jsem znal nejenom základy ekonomiky, marketingu, řízení, … , ale také rozuměl strojařině mne stavělo, zejména v očích zahraničních partnerů, na jinou úroveň.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Štěstí přeje připraveným!


 

[pracoviste/12138/absolventi/image11.png]

Kde pracuji

BENEŠ a LÁT a.s. - česká strojírenská firma, na trhu od roku 1934. Rozličnými technologiemi vyrábíme odlitky ze slitin Al a Zn a obrobky či montážní podskupiny z nich; výlisky z plastů a díly využívající synergie kombinace slévárenských a lisařských technologií. V roce 2014 máme 4 výrobní závody v ČR a na 450 spolupracovníků.

Co je mým posláním

V orgánech společnosti jsem předseda představenstva a reprezentuji 3. generaci majitelů; v exekutivě mám na starosti prodejní oddělení a technickou přípravu výroby. Mise mého teamu je zajistit pro naše závody dostatek zakázek (obchodní oddělení) a spolupodílet se na technickém zajištění výroby (konstruktéři, nástrojárny).

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Rozvoj technického vzdělání v kombinaci se vzděláním dobrého hospodáře – fundamentální kombinace pro mou práci. Možnost vycestovat během prázdnin do světa a naučit se tak německy a anglicky. Schopnost oddělit důležité a důležitější skutečnosti.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Kombinace praktického a teoretického poznání, znalost, tušení souvislostí a možnost to vše svobodně používat je u mě základ potěšení z práce.


 

[pracoviste/12138/absolventi/image12.png]

Kde pracuji

Boltjes Group je holding firem s působností v EU. Zabývá se výrobou trubkových a profilových systémů pro topenářský (např. BOSCH, REMEHA), automobilový (např. chlazení BMW i3 a i8, AUDI, VW, TESLA) a zdravotnický průmysl (LINET, SECA MEDICAL).

Co je mým posláním

V holdingu pracuji od roku 2005, kdy jsem nastoupil jako ředitel české pobočky. Dnes jsem již partnerem a jednatelem celého holdingu. Mým úkolem je zajistit technologický, výrobní a personální rozvoj společnosti. Jsem odpovědný především za strategii holdingu.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Již od nástupu na ČVUT FS jsem chtěl studovat na ústavu ŘEP z důvodu kombinace technického a ekonomického vzdělání, což je dnes nezbytné na všech technických pozicích. Díky profesionálnímu přístupu vyučujících nezůstalo pouze u teorie, ale i u praktických příkladů, což mi v praxi bylo a je značným přínosem.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Tým, pokora, neustálý rozvoj, úcta k práci druhých a schopnost poučit se (nejen) z vlastních chyb.


 

[pracoviste/12138/absolventi/image13.png]

Kde pracuji

Pracuji ve společnosti Bisnode Česká republika, která je součástí evropské skupiny Bisnode. Jsme poskytovatelem ekonomických informací o společnostech a podnikatelích. Prostřednictvím našich řešení pomáháme firmám zvyšovat tržby, minimalizovat obchodní rizika a umožňujeme realizovat správná obchodní rozhodnutí.

Co je mým posláním

Ve své pozici manažera produktového vývoje je mým cílem navrhovat dobré a uživatelsky příjemné produkty pro zákazníky Bisnode. Abych toho dosáhl včas a v požadované kvalitě, používám metod projektového řízení, software a metod uživatelského designu. Řídím programátory, analytiky, grafiky i UX designery.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Studiem jsem se naučil správným způsobem nahlížet na řízení podniku i projektů. Přístup učitelů nás vedl k rozvoji samostatnosti a rozhodnosti. Technické znalosti strojírenství a měkké i metodické dovednosti z ústavu ŘEP mi vždy dávaly skvělý základ pro mé zaměstnání a mnohdy i mimo něj.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Učení je vývoj, vývoj je život.


 

[pracoviste/12138/absolventi/image14.png]

Kde pracuji

Inekon Systems pomáhá zejména velkým výrobním podnikům s řízením obchodu, ziskovosti i finanční výkonnosti. K tomu má vlastní metodologii Business Navigation a manažerský informační systém BNS. Mezi zákazníky patří např.: Zetor Tractors, Česká zbrojovka, Madeta, Budějovický Budvar, Stock Plzeň, Agrofert, Česká pošta nebo Čepro.

Co je mým posláním

Pozice jednatele a obchodního ředitele v sobě nese potřebu řešit strategii firmy, aby byla atraktivní jak pro zákazníky, tak i pro vlastní zaměstnance. Toto úsilí je pak mojí hybnou silou, kterou vkládám do své každodenní činnosti. Další energii a inspiraci čerpám z pravidelné výuky na vysokých školách v ČR i v zahraničí.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Byl jsem příjemně překvapen, kolik poznatků z odborných předmětů absolvovaných v rámci FS ŘEP, jsem využil. Některá skripta mám dokonce ve své knihovně stále po ruce. Ve srovnání s ostatními VŠ patří absolventi FS ŘEP k těm nejlépe připraveným pro praxi, proto patří při každoročním náboru k námi preferovaným.

Moto (nebo vzkaz studentům)

Můj vztah ke škole neskončil s jejím dokončením, jen se změnila jeho forma.


 

[pracoviste/12138/absolventi/image15.png]

Kde pracuji

Ernst & Young je předním celosvětovým poskytovatelem odborných poradenských služeb v oblasti auditu, daní, transakčního a podnikového poradenství. V České republice EY poskytuje poradenské služby více než čtyřem stovkám předních českých i mezinárodních společností. Pracujeme pro 20 firem z české top 30 a pro všech 5 největších bank v zemi.

Co je mým posláním

Jako manažer jsem zodpovědný za vedení týmu konzultantů na projektu. V rámci oddělení restrukturalizací provádíme nezávislé posouzení ohrožených podniků, podporu při řízení cash-flow, podporu při vyjednávání finanční restrukturalizace, vyhodnocení možností exitu, či přípravu reorganizačních plánů v rámci insolvenčních řízení.

Co mi přineslo studium na ústavu ŘEP

Studium na ústavu ŘEP FS mi přineslo zejména:

  • Kvalitní a všestrannou teoretickou přípravu
  • Přístup k manažerům a vedoucím pracovníkům z praxe
  • V kombinaci se studijními výsledky solidní záznam do CV

Moto (nebo vzkaz studentům)

Najděte svůj limit. Já jsem ho ještě nenašel.