CZ/EN

Konstrukce letounu

Snahou tohoto projektu je navrhnout letoun, jehož jedinečnost nespočívá jen v podobnosti  k letounu L-39 ALBATROS, jež je předlohou pro tento návrh, ale navrhnout letoun pro kategorii sportovního létání, který nebude poháněn konvenční propulzní jednotkou. Pohon tohoto letounu by měl být zajištěn speciálně navrženým  dmychadlem hnaným vysokootáčkovým spalovacím motorem.

UL-39 je označení pro malý sportovní letoun. Je koncipován, jako jednomotorový, dvoumístný, samonosný dolnoplošník, celokompozitové konstrukce s nekonvenčním „proudovým“ pohonem. Letoun má klasické uspořádání ocasních ploch a tříkolovým zatahovacím podvozek příďového typu. Letoun je navrhován pro provoz v kategorii ULLa , ve shodě se stavebním předpisem UL-2. Zároveň je však sledováno splnění požadavků předpisu CS-VLA.

pracoviste/12921/projekty/12122/ul-39/trup01.jpgKonstrukce trupu

Trup letounu je z důvodu možnosti přístupu k rotoru ventilátorového pohonu rozdělen na přední a zadní část.

pracoviste/12921/projekty/12122/ul-39/kridlo01.jpgKonstrukce křídla

Křídlo je lichoběžníkového půdorysu, vybavené křidélkem a Fowlerovou vztlakovou klapkou. V křídle je umístěn hlavní podvozek a palivová nádrž.

Konstrukce vodorovné ocasní plochy

pracoviste/12921/projekty/12122/ul-39/ocas02.jpgNa letounu je použita plovoucí vodorovná ocasní plocha s netradičním trubkovým nosníkem navíjeným z uhlíkových vláken.pracoviste/12921/projekty/12122/ul-39/ocas01.jpg